Köpvillkor

ALLMÄNT
Zoëland AB följer konsumentlagen för e-handel. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och andra personuppgifter (företagsuppgifter) registreras i vårt kundregister.

Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” på denna webbsida och för eventuella prisändringar samt felaktig information påverkad av tekniska eller mänskliga fel. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. En eventuell prisändring för medlemskapet i High Vibe Tribe aviseras minst tre månader innan ändring.

Vi kan inte heller garantera att alla bilder återger exakt produkternas verkliga färger, speciellt kristallerna som alla är olika och ingen lik den andra.

Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda. Hör av dig till oss på info@highvibetribe.se om du har frågor.

Alla köpta digitala varor, så som kurser, meditationer etc., samt tillgång till materialet på medlemssidan High Vibe Tribe får endast användas av den person som har betalat för det. Du får inte på något sätt sprida innehållet vidare till andra eller dela lösenordet till ditt konto.

MEDLEMSKAP HIGH VIBE TRIBE
Medlemsavgiften dras vid tecknandet av medlemskapet i High Vibe Tribe, därefter löpande med 30 dagars mellanrum.
Det är ingen bindningstid för medlemskapet.

Som medlem är du ensamt ansvarig för inbetalning av medlemsavgiften för att behålla din prenumeration.

För att behålla din prenumeration behöver medlemsavgiften kunna dras från ditt konto då det är dags för din månatliga inbetalning.

Vill du avsluta din prenumeration, gör du det själv via Mitt konto och Prenumerationer.

Du håller själv reda på när nästa dragning ska ske och ser till att säga upp din prenumeration innan dragningen har skett från ditt konto. Vi återbetalar ej inbetalad medlemsavgift, då du har tillgång till medlemssidan under den månad du har betalat för.

Behöver du hjälp från kundtjänst att manuellt säga upp din prenumeration, behöver du maila oss på info@highvibetribe.se minst fem arbetsdagar innan nästa dragning sker från ditt konto. Under semestertider kan vi behöva flera dagar för att manuellt hantera din uppsägning av ditt medlemskap. Om dragning skett innan vi hunnit hjälpa dig manuellt, återbetalar vi dig medlemsavgiften för den månaden.

Du behåller ditt pris för medlemskapet även efter kampanjperioder.
Med reservation för prisjusteringar som kan komma att bli aktuella längre fram i framtiden. Zoë har aldrig hittills (fram t.o.m. mars 2024) reglerat upp sina priser under sina 15 år som verksam.

En eventuell prisändring för medlemskapet i High Vibe Tribe aviseras minst tre månader innan ändring.

Medlemskapet och tillgången till materialet på medlemssidan får endast användas av den person som har betalat för det. Du får inte på något sätt sprida vidare innehållet till andra eller dela lösenordet till ditt konto.

BETALNINGSALTERNATIV
För oss är det viktigt att du känner dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda det beprövade och säkra betalningsalternativet Stripe för betalning av medlemskapet i High Vibe Tribe, och för andra produkter kan du välja att betala med säkra och beprövade alternativ som PayPal, bankgiro och Swish.

För att du ska få din beställning skickad till dig alt boka dig på ett evenemang, kurs eller session, lägger du först en order och väljer där det betalningsalternativ du önskar.

Behöver du hjälp med din beställning/bokning, maila oss på info@highvibetribe.se.

PRISER
Alla priser anges i svenska kronor inklusive svensk lagstadgad mervärdeskatt (moms).

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.
En eventuell prisändring för medlemskapet i High Vibe Tribe aviseras minst tre månader innan ändring.

FRAKT & LEVERANSTID
Varor levereras normalt inom 1-3 vardagar med reservation för förseningar utanför Zoëlands kontroll. Vid eventuellt utebliven, försenad leverans eller frågor kring din leverans vänligen kontakta oss på info@zoeland.se.

Zoëland levererar inom Sverige till en fraktkostnad tillkommer på 39 kr för icke skrymmande varor. Zoëland levererar även utomlands, välj ditt land i kassan och tillhörande fraktkostnad visas.

Om den varan du beställt är slut kommer vi att kontakta dig för ett alternativ.

BYTES- & ÅNGERRÄTT
För privatkunder gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen. Som kund har du alltid 14 dagars bytes- och ångerrätt (räknat från det att du mottagit produkten).

När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den och prova den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Du betalar själv returfrakten och produkten skall vara oskadad, oanvänd, oöppnad och packad i originalförpackningen. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.

Kunden betalar även kostnaden för den ursprungliga frakten och eventuell fakturaavgift.

Zoëland AB löser ej ut paket mot postförskott, felfrankerade kuvert eller liknande.

Bytes- och ångerrätt gäller EJ på våra REA, fynd eller kampanjprodukter.

Återanvänd kartongen/kuvertet som produkten kom i för returen och lägg den i dess originalförpackning (om den hade någon). Har du inte kvar den leder det dock inte till ett avdrag p.g.a. värdeminskning.

Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Kontakta oss alltid innan en produkt skickas tillbaka på info@zoeland.se.

BYTES- & ÅNGERRÄTT OMFATTAR INTE
Bytes- och ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara produkter samt genomförda sessioner då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid fraktkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

GARANTI
När du handlar hos oss får du alltid 6 månaders garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. För att garantin skall gälla krävs bevis om när varan inköpts. Spara därför kvittot – det är ditt garantibevis. Kontakta oss på info@zoeland.se om du har frågor om dina vara eller garantin.

REKLAMATION
Zoëland AB följer konsumentköplagen för distansköp. Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss via epost info@zoeland.se så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att du mottagit varan.

Vi ger även 6 månaders garanti på produkter förutsatt att de är väl omhändertagna och inte blivit utsatta för onormalt slitage. Armband och långa halsband som slitits av p.g.a. av att bäraren fastnat i något och obetänksamt dragit till, ersätts t ex inte. Vi kontrollerar produkten innan vi godkänner en reklamation.

BETALNINGSSKYLDIGHET
Du som kund är betalningsskyldig då du lagt en order.

DEMENTI FÖR SESSIONER
Sessioner (Nordic Light Healing/The Reconnection/Reconnective healing/Tidigare liv/Medial vägledning/Kontakt med din stjärnfamilj/Medial coaching/Be an Attractive Magnet™/etc) behandlar inte specifika åkommor eller hälsoprobelm, utan strävar efter att rena kropp och själ, samt återställa balansen – fysiskt, mentalt, emotionellt och andligt. Därför kan Zoë inte ge några löften, garantier och/eller försäkringar avseende specifikt läkande eller tillfrisknande med hjälp av sessionen. Zoë avråder dig att sluta med eventuell medicin eller annan medicinsk behandling utan din läkares inrådan. Zoë är ingen läkare och du är ensam ansvarig för din egen medicinska omvårdnad.

AVBOKNINGSREGLER FÖR KURSER
Observera att din anmälan är bindande, även om din betalning inte kommit in. Bokningsavgiften, som ingår i kursavgiften, återbetalas ej.

Om avbokning sker mer än en månad före kursstart återbetalas kursavgiften, men ej bokningsavgiften. Om avbokning sker mindre än en månad, men mer än en vecka (7 dagar) före kursstart, återbetalas halva kursavgiften. Om avbokning sker mindre än en vecka (7 dagar) före kursstart återbetalas kursavgiften ej. Endast vid undantagsfall, läkarintyg krävs.

Du har även möjlighet att ta del av vissa kurser via inspelning istället om du skulle få förhinder. Maila oss till info@zoeland.se angående din situation.

BILJETTER
Biljetter till evenemang återbetalas ej, men du kan överlämna dem till någon annan. Förlorad biljett ersätts inte.

Skulle evenemanget ställas in av Zoëland AB p.g.a. sjukdom, etc. återbetalas biljettkostnaden.

SEKRETSSPOLICY
De kunduppgifter du registrerat hos Zoëland AB lämnas aldrig ut till tredje part. De används endast till att internt administrera beställningar, betalningar, mm.

Zoëland AB, Tulegatan 5A, 113 58 Stockholm, Org nr: 559117-4833